W wypadku opon samochodowych kwintesencją jest pomiędzy innymi stan bieżnika. Od niego to zależy, czy jesteśmy w stanie pozostać dopuszczeni do jazdy pojazdem. Jeśli bieżnik jest nadzwyczaj starty w zasadzie mówimy, że pojazd podróżuje na „łysych oponach”. Wówczas auto nie powinno odjeżdżać na drogę, bo stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla innych kierowców, jak oraz dla samego siebie. Wobec tego w wypadku startego bieżnika wypada wymienić opony na pionierskie. Co prawda tak nazwany „niedzielny kierowca” nie zna tego kłopotu, albowiem nieczęsto użytkuje własny pojazd, niemniej jednak są sytuacje, gdzie i on jest wymuszony do zmiany opon.

Znakomicie albowiem wiemy, że ogumienie ma obowiązek być zmieniane chociaż raz do roku – https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. Ze względu na powierzchnie oraz temperatury rozróżniamy opony na sezon letni (obejmujący także wiosnę) i zimowy (z jesienią włączywszy). Wtedy to trzeba wymienić opony, lecz każda bardziej zorientowana figura będzie wiedzieć, iż nie jest to nieodzowność, bo jesteśmy w stanie kupić tak zwane opony całoroczne.

Jesteśmy w stanie jednak posiadać komplet opon letnich oraz zimowych i jeśli odpowiednio eksploatujemy swój pojazd, zamiast co roku kupować oryginalne możemy je zmieniać, dotąd do póki nie stracą swej przyczepności. Co ważne mamy parę typów bieżnika w zależności od tego po jakiej nawierzchni będzie poruszał się samochód. Może to być bo jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wówczas opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach i autostradach najlepsze są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku powierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najlepiej sprawdza się bieżnik o rowkach średniej głębokości.

Dodaj komentarz